כשאנחנו מתבוננים על מוצרים שונים, לא משנה אם מדובר בחולצות, מכשירי חשמל, אריזות וכדומה, אז סביר להניח שעל כל מוצר אנחנו נוכל לראות הדפסה מסוימת, בין אם זה של טקסט, לוגו, סלוגן ובין אם זה של אלמנטים אחרים.
אך כפי שאנחנו יכולים להבין, קיים הבדל בין הדפסה על מוצרים במובן האינפורמטיבי לצרכים כאלה לבין הדפסה על מוצרים לצרכים אחרים, למשל שיווקיים, פרסומיים, מיתוג ועיצוב. בעוד שבמקרה הראשון, בדרך כלל הדפסות כאלה, בפרט הדפסה על טקסטיל, נועדה לצרכי שימוש נכון, כך או אחרת, במוצר עצמו. הרי שהדפסה על מוצרים לצרכי פרסום ושיווק, זה עניין שונה לגמרי. מאחר וכל המהות של הדפסה היא לשרת את הפרסום של העסק, בעל מקצוע או מוצר.
ניתן לראות בשוק הדפוס מגוון רחב של סוגי הדפסה על מוצרים וסובלימציה, בין אם זה מבחינת סגנונות הדפסה ובין אם זה בכל מה שקשור לאופי השימוש בהדפסות השונות. מן הסתם, הדפסות לאירועים מסוגים שונים אינן דומות להדפסות שנועדו לצורכי שיווק ופרסום או מידע אינפורמטיבי אחר.
לפני שנסביר על הנקודות שלפיהן אנחנו נבצע את ההדפסות בפועל, צריך לומר, לא משנה איזה סוג של הדפסות אנחנו צריכים ובאיזה סגנון נחליט לנקוט, הרי שאנחנו צריכים להקפיד על בחירת בית דפוס שיכול לספק לנו את השירות הטוב ביותר, בין אם זה בהקשר של איכות ההדפסה, אופי השירות, ועוד סממנים שונים ומגוונים בנושא.
לכן, תהליך העבודה שלנו בכל הקשור להדפסות על מוצרים, מתחיל הרבה לפני שאנחנו ניגשים אל בית הדפוס ובוחרים מה וכיצד לבצע הדפסות על טקסטיל או חומרים אחרים. השלב הראשון מתחיל בכך שאנחנו צריכים לחפש מקום אשר יוכל לספק לנו את כל השירות שאנחנו צריכים ברמה הגבוהה ביותר.
כיצד מבצעים הדפסות על מוצרים בצורה נכונה
אחרי שבחרנו בית דפוס בו אנחנו מתכוונים לבצע את ההדפסות, אז אנחנו יכולים להתחיל לעסוק בשאלה, כיצד נעשה את זה בצורה נכונה. לשם כך, אנחנו צריכים לבחון מה בדיוק אנחנו צריכים, מה יכול לשרת את המטרה שלנו, מהי המטרה בכלל.
ברור מאליו שיש הבדל בין המטרה שלשמה אנחנו מבצעים הדפסות עבור מיתוג חתונה או הדפסות לאירועים באופן כללי לבין הדפסות על מוצרים שנועדו לקידום מכירות. אנחנו צריכים להבין מה המטרה וכיצד אנחנו יכולים לממש אותה, באמצעות אותן הדפסות.
עוד נקודה חשובה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו היא, באילו מוצרים אנחנו משתמשים לצורך ההדפסה, כיצד אנחנו מבצעים את ההדפסה, באילו צבעים, באילו אלמנטים, כך אנחנו נוכל לייצר את המוצר הטוב ביותר עבורנו.
לפני סיום, חשוב לזכור, שכל דבר שאנחנו עושים, חייב להתבצע אחרי שעשינו אב טיפוס, דגם ראשוני, וראינו שהכל מתאים למה שאנחנו מחפשים ומעוניינים בו.